[O1] Kupić / nie kupić (1.8T)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • norbert.s.
    Classic
    • 2008
    • 37

    #26
    Re: Kupić / nie kupić (1.8T)

    Zamieszczone przez rekin
    ps: Gaz to jest dobry ale do zapalniczek.....
    ...a jezeli masz trudności finansowe to kup sobie 1.4 albo 1.9SDI
    Amen

    Na dojazdy do pracy pod każdym względem lepsze jest Seicento 900ccm...
    Wiem, bo przez parę lat dojeżdżałem 35 km w jedna stronę.
    Instrumedley multi display full version

    Komentarz

    • Goszu
      Drive
      • 2008
      • 71

      #27
      kolego rekin,
      podziękuję, za komentarze w stylu: "gaz jest do zapalniczek", "prawdziwi twardziele
      jeżdżą na benzynie, bo ich stać", albo "olej jest do traktorów" itd.
      Takich wątków widuję setki, a dyskusja do niczego nie prowadzi.

      Jeśli chodzi o 1.4, to gdybym takiego szukał, nie byłaby to Octavia,
      a nie szukam, bo jeżdżę dwulitrówką i nie chcę zmieniać na słabszy

      Jak ktoś lubi seicento, to też nie mam nic przeciwko, w mieście może da się tym jechać,
      ale zmieniać auta na dużo mniejsze nie chcę. Na wypady z paralotnią/rowerem/napędem
      po kilkadziesiąt/kilkaset kilometrów się nie nada. Frajda też żadna.

      Dwóch aut - jednego do miasta, drugiego na wyjazdy też nie biorę pod uwagę.

      Komentarz

      • rekin
        Rider
        • 2008
        • 398

        #28
        Zamieszczone przez Goszu
        kolego rekin,
        podziękuję, za komentarze w stylu: "gaz jest do zapalniczek", "prawdziwi twardziele
        jeżdżą na benzynie, bo ich stać", albo "olej jest do traktorów" itd.
        Takich wątków widuję setki, a dyskusja do niczego nie prowadzi.
        skoro myślisz o oszczędnej jeździe to 1.8T nie jest dla ciebie...

        musisz kupić sobie taki samochód który będziesz w stanie utrzymać.

        ps: olej napędowy nie jest tylko do traktorów , mam diesla który po mieście pali 12l/100km i z tego powodu nie rozpaczam na forum :P

        Co do gazu to masz racje.... Sprawdza się jeszcze w Kuchniach gazowych
        W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

        Komentarz

        • Goszu
          Drive
          • 2008
          • 71

          #29
          rekin,
          ile Ci spala, tak szczerze ?
          miasto / trasa / ciężka noga ?

          Czytałem inne wątki i wyniki były bardzo różne.

          [ Dodano: Pon 07 Lip, 08 19:46 ]
          Ok, zostawmy temat gazu. Prawie wszystko co chciałem już wiem.
          Jeszcze tylko się zastanawiam nad klimatyzacją - różnica w praktyce
          między manualną a climatronikiem - warto dopłacać ?
          Warto brać opcję "komputer pokładowy" ?

          Obiecuję że to już będzie koniec pytań

          Pozdrawiam

          [ Dodano: Sro 09 Lip, 08 12:02 ]
          ok, nie wszyscy na raz ;P
          Wszystko już wiem.
          Pozostaje jazda próbna i wybór koloru.
          Dzięki jeszcze raz.

          Komentarz

          • rezon
            RS
            • 2006
            • 1894
            • Volvo
            • AKL 1.6 MPI 101 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #30
            Zamieszczone przez rekin
            Gaz to jest dobry ale do zapalniczek.....
            zanim napiszesz takie bzdury to poczytaj nieco np. http://moto.onet.pl/1497562,2243,artykul.html , wiedza nie boli

            [ Dodano: Pon 14 Lip, 08 22:13 ]
            Zamieszczone przez Goszu
            warto dopłacać
            zależy ile. Climatronic masz wygodę - nie musisz bawic się włączaniem wyłączaniem klimy. Jak masz zamiar jeździć 4 lata to warto. Obecnie mam obydwa autka z automatyczną klimą - O2 dwustrefową (różne strefy akurat użyłem tylko raz).
            Zamieszczone przez Goszu
            komputer pokładowy
            miły gadżet hamujący zapędy do szybkiego przyspieszania poprzez wskazania chwilowego zużycia paliwa :twisted: . Większość innych wskazań możesz sam obliczyć albo pokazuje też GPS. Jak będziesz stosował się do wskazań komputera możesz oszczędzić pewnie ok. 5-10% paliwa, a będziesz? A jak będziesz, to dlaczego 1,8T?

            Komentarz

            • Goszu
              Drive
              • 2008
              • 71

              #31
              Jak będziesz stosował się do wskazań komputera możesz oszczędzić pewnie ok. 5-10% paliwa, a będziesz? A jak będziesz, to dlaczego 1,8T?
              Jak będę jechał do pracy, to nawet nie bardzo jest gdzie cisnąć, będę zamulał.
              Co innego jak mam dzień wolny i jadę gdzieś w trasę - wtedy to zapas pod butem
              jest bezcenny :twisted:

              Komentarz

              • Klauzero
                Rider
                • 2008
                • 575

                #32
                1.8T w Octavii... no cóż, pali jak polonez, tylko w przeciwieństwie do niego naprawdę zamienia paliwo w energię i przenosi na koła. Problem w tym, że układ przeniesienia napędu w Octavii trochę "nie dorósł" do tej jednostki napędowej - takie jest moje zdanie.

                Miałem okazję testować takie autko... jeździ rewelacyjnie, ale przez większość czasu biła po oczach lampka kontroli trakcji... tak, jakby czujniki nie nadążały i nie były w stanie opanować mojej ułańskiej fantazji i buksujących kół. Sprzęgło prawdopodobnie ma ciężkie życie. Co do wad i zalet, to tak, jak w każdej Octavii.

                LPG w 20 zaworowej jednostce? No cóż, dopóki nie zwali się głowica, to będziesz szczęśliwym kierowcą, łączącym osiągi z tanią eksploatacją. Jak poleci głowica, to mogę napisać tylko jedno: koszty!
                Mądry Polak po ©kodzie...

                Komentarz

                • djczas
                  RS
                  • 2005
                  • 9612

                  #33
                  Klauzero, a nie miała czasem łysych opon mam taką motorownie i nie narzekam na brak trakcji latem od 2 wzwyż a w zimie od 3 ale ja nie mam serii

                  Komentarz

                  • Klauzero
                    Rider
                    • 2008
                    • 575

                    #34
                    Faktycznie, bliżej było im do slicków, aniżeli normalnych opon Co nie zmienia faktu, że przeniesienie napędu ma ciężkie życie przy współpracy z tym silnikiem, choć może fakty tego nie potwierdzają i auta spokojnie przejeżdżają kolejne tysiące km.
                    Mądry Polak po ©kodzie...

                    Komentarz

                    • djczas
                      RS
                      • 2005
                      • 9612

                      #35
                      Klauzero, moje ma 250kkm z czego od ponad 180kkm ma więcej niż 200 koni i odpukać dobrze się sprawuje

                      Komentarz

                      • Klauzero
                        Rider
                        • 2008
                        • 575

                        #36
                        Jak widać ciężkie życie układu napędowego wcale nie oznacza, że musi być ono krótkie
                        Mądry Polak po ©kodzie...

                        Komentarz

                        • Goszu
                          Drive
                          • 2008
                          • 71

                          #37
                          Jechałem sobie wczoraj nową O1 Combi.
                          Generalnie ok, nie mam większych zastrzeżeń,
                          ale zawiecho jest faktycznie trochę jak tapczan/ponton :/

                          W związku z tym ciekawość każe mi zapytać,
                          czy właściciele wersji RS też odnoszą takie wrażenie ?

                          Czym się zawieszenie RS Combi różni od zawiechy "nieRS" ?
                          Czy można coś przełożyć co poprawiłoby nurkowanie w zakrętach ?

                          Może ktoś przeszedł walkę z tą przypadłością i ma jakieś rozwiązanie
                          oprócz wymiany sprężyn/amorków na Koni Sport lub podobne
                          (co słyszałem rozwiązuje problem) ?

                          Komentarz

                          Pracuję...